قطر و عمق کاشت میلگرد

قطر و عمق کاشت میلگرد
| آرین تیس

قطر و عمق کاشت میلگرد بسته به نوع و ترکیبات چسب کاشت متفاوت می باشد. این امر بسته به سه یا دو جزئی بودن کاشت میلگرد متغییر می باشد. اما به عنوان یک اصل اولیه برای چسب های دو جزئی ، قطر سوراخ ۴ میلیمتر بیش از قطر میلگرد و برای چسب سه جزئی ده میلیمتر بزرگتر است.

در خصوص عمق نیز ، طول کاشت و سوراخ کاری ۱۲ برابر قطر باید در نظر گرفته شود. اما باید توجه داشت که ملاک اصلی در این خصوص مشخصات فنی محصول مصرفی بوده و در صورت عدم درج مشخصات باید اعداد فوق الذکر لحاظ و به کار گرفته شود.

مشـــاوره، مهندسی و اجرای کرگیری و کاشت آرماتور و بولت در بتن مسلح : 


سازه های بتنی به عللی مانند تغییرات نقشه ای، اشتباهات اجرایی، ترمیم، مقاوم سازی و طرح های توسعه می توانند نیازمند کاشت آرماتور و یا بولت در بتن فونداسیون، تیر، دال و یا دیوارها باشند.  باید توجه داشت که رعایت نکات اجرایی، استفاده از مصالح مناسب و برخورداری از تجربه اجرایی مرتبط می تواند تا حدود زیادی در کیفیت و موفقیت عملیات مورد نظر تأثیرگذار باشد. اگر به دنبال مطلب بیشتری در مورد کاشت میلگرد میباشید مقاله کاشت میلگرد  را مطالعه نمایید.

کلینیک فنی و تخصصی بتن افتخار دارد با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی و تجربه بالای اجرای موفق کاشت آرماتور، بولت و کرگیری در پروژه های بزرگ و کوچک، نسبت به ارائه با کیفیت و موفق خدمات مذکور به کارفرمایان، پیش قدم باشد.

 

قطر و عمق کاشت میلگرد

مراحل اجرای کاشت آرماتور :


۱- سوراخ کاری  به وسیله دستگاه گرد بر و یا دریل برقی، در محل معین،  برابر قطر و عمق معین شده

۲- پاکسازی سوراخ حفر شده به وسیله سیستم های دمنده

۳- تزریق چسب و ملات اتصال دهنده

۴- نصب آرماتور در محل و نگهداری تا ۲۴ ساعت

آزمایش کنترل کیفی قطر و عمق کاشت میلگرد :
تست  PULL OFF

تحلیل نتایج حاصله از تست کنترل کیفی :

•         جاری و بریده شدن آرماتور : بهترین گزینه در نتایج کسب شده بوده و تأیید کننده صحت  مشخصات  فنی و اجرا می باشد.

•         قلوه کن شدن آرماتور و تخریب بتن اطراف : کم بودن عمق کاشت و ضعف مقاومت بتن.

•         بیرون آمدن آرماتور از سوراخ : کیفیت نا مطلوب چسب مصرفی، تمیز کاری نامناسب  سوراخ حفر شده ، وجود رطوبت در سوراخ حفر شده ،  عدم اختلاط مناسب چسب مصرفی.

انواع چسب و خمیر کاشت آرماتور و بولت :


•         چسب های رزینی دو و سه جزئی

•         چسب های کاشت آرماتور پایه سیمانی

و اما در آخر مطلبی در مورد اسکن میلگرد در بتن نیز در این متن قرار داده ایم.

 

خدمات مهم شرکت مقاوم سازی
 

شرکت های مقاوم سازی به دلیل پیشرفت در ساخت و ساز و برقراری آیین نامه و مقررات سبب شده تا با ارائه خدمات مهم خود دیگر هیچ ساختمانی توسط عوامل انسانی و طبیعی در زود هنگام دچار آسیب و تخریب نشود. از جمله خدمات مهم شرکت مقاوم سازی را می‌توان موارد زیر دانست، که به آن‌ها اشاره شده است و عبارت‌اند از:

  • مقاوم سازی سازه‌ها در برابر حریق و عواملی همچون زمین‌لرزه‌ها
  • جلوگیری از خطاهای انسانی
  • استفاده از میلگردهای قوی در قالب ساختمان‌ها
  • استفاده از FRP
  • و... . شرکت مشاور مقاوم سازی


 

شرکت های مقاوم سازی از صفر تا صد ساخت و سازها پیگیر مسائل مختلف هستند تا کوچک‌ترین اشتباه و یا سهل‌انگاری در مقاوم سازی بناها وجود نداشته باشد. شرکت مشاور مقاوم سازی با کسب اطلاعات و فناوری‌ها در زمینه‌های مختلف و گسترش و ترویج منابع ایمنی مقاومت را تا مقدار قابل توجهی بالا خواهند برد.‌ شرکت مقاوم سازی با عملیات اجرایی بالا در طی چند سال اخیر اثبات کرده است، که ساختمان‌ها از مقاومت زیادی برخوردار هستند و کمتر موجب تخریب، بحران و یا آوار خواهند شد.   تمامی خدمات شرکت مشاور مقاوم سازی توسط مهندسان خبره و توانمند مورد آزمایش‌های مکرر قرار گرفته است و با تأیید صلاحیت از مهندسان و فناوران توانسته‌اند در ساخت و ساز ساختمان‌ها عملیات مقاومتی خود را به کار گیرند تا ساختمان‌ها در هنگام وقوع احتمالی با آسیب‌های کمتری همراه شود.

 

نوشتن دیدگاه

ارسال

تمامی حقوق متعلق به آرین تیس می باشد.

طراحی سایت و خدمات سئو توسط تیم سئوهاما - میزبانی وب توسط سرورهاما